Zwervers en pluisjes! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Thijs Wijk - WaarBenJij.nu Zwervers en pluisjes! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Thijs Wijk - WaarBenJij.nu

Zwervers en pluisjes!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 Juni 2009 | Rusland, Moskou

Afgezien van wat flinke turbulentie bij de landing (we zwalkten zelfs op de baan nog aardig na) was de eerste etappe naar Moskou soepeltjes verlopen. Na eerst maar eens een versgeperst sinaasappelsapje uit de automaat gehaald te hebben (waarom hebben wij die dingen niet?!) zijn we eerst maar eens ons hostel gaan opzoeken. Erg leuk hostelletje, lekker klein en voorzien van een jong katje dat denkt dat hij een wilde tijger is. Vooral onze appel moet het geregeld ontgelden, wat echter wel zeer handig is om hem uit de kamer te lokken.. :) Vervolgens zijn we maar eens de stad gaan verkennen. Na een rondje rode plein had Gerard de stad ook wel gezien en besloten we om bier in het park te gaan drinken; doe zoals de locals doen.. Echter, we hadden een chronisch tekort aan bier, waar eerst wat aan gedaan moest worden. Alleen was er geen supermarkt of 24uurs shop in de buurt, dus we probeerden het bij een klein ijsco/frisdrank kraampje. En ja! ze had bier! En wel... Bavaria.. Ja, dat bocht kennen we al.. Lokaal bierrr! Na wat zoeken vond ze nog iets lokaals en een soort van rootbeer: gefermenteerd oud brood met 0.5% alcohol. Beide maar genomen, waarna ze zwaar over de datum bleken. Bier was nog okay, maar dat rootbeer rook zo zurig dat ik het maar meteen in de prullebak heb gezet. Vervolgens dus met 1 biertje het park in, waar we al spoedig gezelschap kregen van twee dronken locals die Wodka met ons wouden drinken. Of 'Russian Schnapss' zoals 1 van hun het noemde, waarbij hij zichzelf heel erg grappig vond.. Na twee shots zijn we maar afgetaaid; je weet tenslotte nooit of het alcohol of ethanol is wat je drinkt en hun Engels was zo beperkt dat we toch niet op een interessante conversatie hoefden te rekenen.
Vandaag zijn we de kaartjes wezen ophalen (waarbij we nog straal de verkeerde kant op metro-den, dat cyrillisch blijft lastig) en hebben we wat geshopt, gelopen, gegeten en vooral veel foto's en filmpjes gemaakt van dansende zwervers en heel veel pluisjes! En nou gaat het morgen dus echt beginnen!

• 09 Juni 2009 - 21:56

Lango En Lien:

Toppie!
    was het nou grolsch of bavaria?

good luck!

• 09 Juni 2009 - 22:28

Onok:

whehe lol :) Goed begin van jullie toer hoor ik alweer :D

• 10 Juni 2009 - 13:48

Vera:

jullie vermaken je wel merk ik en laat de wodka maar staan. Nog veel reisplezier xx

• 10 Juni 2009 - 20:44

Mark En Manou:

whehhe 1 biertje krijgt nu al weer een nieuwe betekenis!

ben benieuwd naar de foto's!

groetjes!